Jag har köpt nya leksaker. Fast de är faktiskt verktyg för att utveckla min hobby. Jag fotar i raw och jag tar många bilder – det slukar plats. Så en privat dator med utrymme för att lagra åtminstone en omgång bilder och så en extern hårddisk för att rymma arkivet – det har jag behövt ett tag, då min lilla jobbdator ständigt är full med tunga projektmappar. Dessutom är det ju privata bilder, och det kanske inte hör hemma på en jobbdator när jag tänker efter.

Det bästa med min nya dator (förutom att den är helt lovely) är att den har SD-kortläsare. Hallelujah! Äntligen slipper jag timslånga tankningar från kameran, där den stänger av sig och jag får börja om.

Var precis på väg utanför dörren för att ta en sväng till det här. Och så kom åskan – typiskt, då kanske jag får sitta inne och leka med gott samvete..?

20130727-123404.jpg

Stockholmsliv

När det åskar

Bild

2 thoughts on “När det åskar

Kommentera

