Träning

Juni Juli Augusti

Idag har jag klarat av den första jobbdagen och i vanlig ordning vaknar jag då med känslan att jaha, nu var den här sommaren slut. Men det finns en skillnad i år. Jag är van att komma tillbaks i mitten på augusti. Och framförallt är jag inte van med somrar som den här. Det är inte ens augusti och kanske, kanske får vi ha värmen kvar ett tag till. Och då är ju sommaren långt ifrån slut!

Jag längtar hem en Pirat för kvällar på Piren. Jag ser fram emot löprundor under ljusa kvällar. Ett och annat dopp till. En helg i skärgården. Som en mjukstart för att bygga upp det där höstpirret riktigt ordentligt. Det är egentligen bara att göra rätt saker med rätt personer så är den där sommaren faktiskt ganska evig.

_MG_1709

Waialua, Oahu

I värsta fall kan man ju spara ihop slantar och åka till en varm plats. Ett hav och en strand.

ljus

Hornsbergs strand, Stockholm

Men de ljusa kvällarna, de tillhör bara juni, juli och augusti.
Det gäller att vårda dem ömt.

Standard

4 thoughts on “Juni Juli Augusti

  1. Jaa, den här sommaren har varit ovanligt somrig! Jag är inne på min tredje jobbvecka nu och njuter av lediga dagar och kvällar så gott det går. I dag är det lite svalare här i Gävle i alla fall. Skönt med en vilodag, i morgon ska värmen komma tillbaka igen. Ser fram emot hösten också. Alla årstider har sin charm. Vilken fin header!

    • Ja, ibland är det skönt att få lite regn, så det är OK att vara inne och ”fixa” 🙂 Tack, det är en tillfällig i väntan på en ny med lite designhjälp 🙂

Kommentera

