Träning

#hippa

Igår var det dags att hippa lite för den här tjejen. Vi hade planerat en sportig dag för en sportig brud, där (efter lite väderjusteringar) fäktning och downhill cycling stod på schemat.

Fäktning hade jag inga förväntningar på alls faktiskt, men det var riktigt roligt! Det är elegant, svettigt och väldigt skrattframkallande. Visste ni t.ex att man får löstuttar när man fäktas? Värsta Madonnakänslan.

Lösbröst

Lösbröst

Vi fick en helt underbar lektion av världens härligaste man. Hade aldrig anat att det finns så mycket humor i fäktning. Vi fick lära oss hur man står, parerar, gör utfall (ett helt annat utfall än jag brukar göra) och så fick vi tävla. Ja, det var riktigt kul. Vår lärare sa också några väldigt kloka ord som egentligen formulerar det jag försökt leva efter extra mycket i år: ”om ni är här för att ha roligt så kommer ni ha väldigt roligt. Är ni inte det så blir det inte så roligt alls”. Och roligt hade vi! Tänk att fäktning och livet har så mycket gemensamt.

Värja, inte svärd...

Värja, inte svärd…

En garde!

En garde!

Fokuserad brud

Fokuserad brud

Erika in action

Erika in action

Erika aka Zorro får in en träff

Erika aka Zorro får in en träff

Sen var det ju downhill. Jag hade ingen aning om vad downhill cycling egentligen innebar, landsvägscyklare som jag är, och såg väldigt mycket fram emot att testa det. Men jävlar vad läskigt det var, läskigt och underbart adrenalinpumpande! En tråkig teori, men kanske var det därför vi var den allra första möhippan de haft på besök? Tyvärr kunde inte själva huvudpersonen köra pga skada, men hon peppade på oss andra, vilket behövdes…

_MG_4107

Ankarlift med udda ekipage. Föredrar nog stollift ändå…

_MG_4116

Anna gearar upp

_MG_4131

Patricia på väg upp

Jag fick som tur var låna proffsbrallor, vilket visade sig vara skillnaden mellan en dag på akuten och soft bubbel på Centralbadet. Jag gjorde en inte så värdig sorti ur ankarliften, där jag och cykeln släpades med 15-20 meter. Herregud vilken estetisk katastrof jag bjöd på! Och jag som trodde ankarlift-trauman hörde barndomen till? Lyckades få ett litet skrapsår igenom de kraftiga byxorna, så jag tackade djupt för lånet när jag kom ner!
Men, själva åkningen gick bra, även om den var rätt läskig i början. Det gäller ju liksom att våga släppa på för att det ska gå bra, vilket går blir en överlevnadslogisk kullerbytta i huvudet… 🙂

_MG_4151

Med livräddande brallor

_MG_4168

Nere! Otrolig kick att köra – jag kommer definitivt testa igen. Men då med stollift…!

Idag? Har sovit ut efter en dag som tog på krafterna, men i eftermiddag tänkte jag unna mig någon form av träning. Lusten får styra vad, men det blir nog inte så mycket adrenalin som igår.

PS. Nyfiken på fäktning eller downhill cycling? Vi var här och här!

Standard

3 thoughts on “#hippa

  1. Pingback: Sämster | Pigg & Duktig

Kommentera

