Träning

Svaren på alla dina frågor Jeanna

Fick en liten utmaning av hon med svettiga träningstajts och blev lite bloggnostalgisk. Har inte sett de här valsa runt på länge, så här kommer mina svar. To whom it may concern.
Det var mycket roligare än att packa för värme utan särskilt många sommarplagg så jag tackar och bockar!

1. Om du skulle vara ett djur för en dag, vilket djur skulle du vara och hur skulle du spendera din dag?

Fågel, fisk (eller mittemellan?) eftersom jag inte kan bestämma mig för om jag skulle flyga en hel dag eller vara en del av undervattensvärlden en hel dag. Något av det vore nog för att förgylla en livstid.

2. Om du fick vara världsbäst i en sport, vilken sport? Och varför?

Gymnastik tror jag. För att de kan göra så fantastiska saker med sina kroppar. Och för att jag just nu drömmer om att åtminstone få ner handflatorna i golvet med raka ben. Det är lite top of mind så att säga.

3. Vad är det absolut mest osexiga egenskapen du kan tänka dig hos en annan individ?

Missunnsamhet tror jag. Trångsynthet. Och likgiltighet. I den ordningen.

4. Om du bara fick bära en färg för resten av ditt liv (kläder, accessoarer m.m), vilken färg hade du valt?

Svart för enkelhetens skull. Mossgrönt om ögonen får välja.

5. Föreställ dig ett parallellt universum och att du möter dig själv för 10 år sedan, vad hade du sagt till dig själv?

Run Forest!! Nerå. Men jag hade nog givit ett och annat råd kring att följa magen när det gäller jobb, hjärtat när det gäller relationer och så några brainy finansiella tips på lägenhetsinvesteringar i storstan, några lottorader från framtiden och annat skoj som hade gjort det möjligt för mig att åka på alla resor jag vill göra just nu.

Men, eftersom jag känner mig själv hyfsat och jag behöver leva mig fram till min visdom och jag ju egentligen inte vill vara utan någon erfarenhet jag har, så hade jag nog inte gjort någon större skillnad för mig själv. Så jag hade nog mest kramat om mig och sagt att ”du kommer göra det bra, med några omvägar. Och du är inte alls gammal”.

6. Vilket är ditt absoluta drömyrke, om du får hitta på vad som helst du kan försörja dig på?

Det finns nog ingen titel på det (om nån kommer på en, så tipsa gärna..). Men det omfattar möjligheten att utforska saker jag vill testa mig själv i, skrivande, lekfullhet, digitala inslag, jätteanaloga inslag, fotografi, skarpa människor, utmaningar, bara lagom med stress och mycket skratt. Och sovmorgnar när jag så önskar.

7. Hitta på ditt eget superhjälte alter-ego, vad hade du hetat, vilken hade varit din superhjälte kraft och vilka crimes hade du bekämpat?!

Jag hade haft ögon som bara genom en blick hade fått varenda osäker, ledsen, elak, kall, sjuk, snäll, förtvivlad, ensam, god och ond människa att bli lugn, glad, medkännande, trygg, frisk och välvillig på ett litet ögonblick. Och så hade det givit så många ringar på vattnet att jag inte hade behövt göra mer. Eye of the…cat?

8. Fattar du beslut baserat på logik och objektivitet eller grundade på personlig värdeskala?

Hahaha. Jag är extremt känslostyrd. Jobbar på logiken och fascineras av de människor som är lagda ditåt. Mina värderingar styr mycket, vilket jag är glad för. Tyvärr styr i bland andras känslor lite mer än mina egna, men jag jobbar på det också. Och det har sina goda sidor ganska ofta, det där med att göra saker för andras skull.

9. Välj 3 olika sorters sötsaker/snacks som skulle vara de enda 3 du fick äta för resten av ditt liv. Vad hade det varit?

Manchegoost, Västerbottensost och sötlakrits. Kommer man långt på!

10. Vilka 3 egenskaper vill du att din innersta krets skulle beskriva dig med om de fick frågan?

Omtänksam, rolig och energigivande.

Standard

2 thoughts on “Svaren på alla dina frågor Jeanna

Kommentera

