Träning

Så läggs ett år till räkningen

Julen är firad. Året närmar sig sitt slut. Vi har tagit ett sorgligt farväl och det är avslut i luften. En bra tid för lite inåt-framåtblickande.

Jag har haft några underbart lediga dagar och jag vill gärna ha några till. Jag vill tanka lite mer energi, planera roligheter och lägga upp kompassriktningen för nästa år. Egentligen är jag inte mycket för nyårslöften och nystarter den här tiden på året när energin är på årslägsta – hösten är mer min startbana – men jag gillar att samla ihop mig lite i terminspausen. Jag har nästan känt mig bortskämd de senaste dagarna och njuter av varje sekund! Spoilande sysslor jag ägnat jullovet åt inkluderar:

  • Att beta av bildbehandlingskursen som jag påbörjade i våras. Så roligt. Ett guldmedlemskap hos Moderskeppet är mitt sedan julafton så jag kan fortsätta hela året. Det råkar vara samma kurser till viss del eftersom min lärare också driver Moderskeppet.
  • Att sova ut. Underbart gött!
  • Att läsa. Ja, jag läser igen!
  • Att se ett avsnitt för mycket av Dexter på kvällarna. Vi har hittat en hyfsat värdig efterträdare till den starka Breaking Bad.
  • Att promenera runt i min kära stad.
  • Att nattsudda ibland. Som nu. Egentligen min bästa tid för allehanda tankearbete.

Jag har också börjat formulera brevet till mig själv inför nyårsafton – det som summerar ovanstående planering för nästa år. Det är kanske det roligaste man kan göra?
Julbock

Standard

Kommentera

