Träning

Brevet till mig själv – the do’s 2014

Hej Katten, i slutet av 2014. Det är dan före popparedan och jag sitter i soffan tillsammans med E och L, som just kommit upp från Östergötland.

Jag undrar vad du har bakom dig när du sitter där, förmodligen på nyårsafton, kanske med lite festpirr i magen. Jag hoppas hursomhelst att du har haft med dig de här små vägvisarna under året!

  • Som alltid är det bra att vara snäll mot dig själv, i allt du gör och tänker. Du är din bästa kompis i vått och torrt!
    friends
  • Under punkt nummer två ger jag dig en rolig utmaning – en omdesign. Helst innan våren. Våga! Så ska du se att du lägger grunden för något riktigt bra.
    feet
  • Fortsätt att äta och dricka sånt som är bra för kroppen och världen. Sparsamt med kött, handla ekologiskt, frossa i bär och frukt och laga mer mat från grunden – det blir så extra smarrigt då!
    local
  • Du vill vara utomhus mycket mer, rör på dig varje dag och hitta på aktiviteter både själv och med familj som ger dig det, för det mår du bra av! Och du, glöm inte bort rörligheten…
    bendy
  • Boka in regelbundna kompisträffar och fortsätt träffa nya människor – kanske över gemensamma intressen?
    fika
  • Låt sommaren bli en sån där rolig löparsommar som 2010 och släng in ett cykeläventyr också!
    trailrun
  • Ägna ledig tid åt att lära dig nya saker – fortsätt med fotoskillsen, språkkursen du blev sugen på, handarbete till exempel.
    espanol
  • Och du – häng inte på planerandet av årets RESOR, stora som små. Jag skickar med några uppslag…Roadtrip i Europa i sommar, med mat, bad, kultur, trail och vandring, en vinterresa till Mexico med dyk och surf, en vårtripp till NYC eller kanske en septembertur till Mallis? Eller är det dags för en fjordupplevelse i Norge och en fjällvandring i Lappland kanske? Spara in på onödigt spenderande så kanske du kan pricka in flera av dem?
    travel

Sist och absolut viktigast – jag hoppas att du och alla dina nära och kära haft ett strålande år, fritt från sjukdom och sorgligheter.

Gott nytt år Katten, det svänger ju!

Standard

One thought on “Brevet till mig själv – the do’s 2014

  1. Pingback: Vad ska vi göra idag? | Pigg & Duktig

Kommentera

