Stockholmsliv, Träning

Ett kvartal, no see

Premiärdagen avklarad! Det gick hyfsat faktiskt, trots kvällsjobb. Men, jag blev rastad i halvlek av min kära granne – Fru Sandsnövatten. Det var ett kärt återseende, där vi förskräckt konstaterade att vi inte setts sen början på oktober ungefär. Ungefär en evighet och nån dag.

Vintern lyser ju fortfarande med sin frånvaro så det blev en mörk promenad runt Kungsholmen, men när man har ett kvartal att avhandla så kan det lika gärna vara aktiva vulkaner omkring utan att det märks särskilt mycket.

Imorgon vänder jag nosen norrut och 50 mil uppåt landet torde vintern vara åtminstone halvvägs. Men det är ingen nöjesresa, så det spelar mindre roll. För att motverka det inaktiva i 100 bilmil på 36 timmar så ser jag till att börja onsdagen som jag avslutade tisdagen – med att bli rastad av en kompis. Denna gång följt av frukost. Finns ingenting dåligt med det konceptet (utom möjligen den arla timman, men lätt värt det när man får ljuga över en kaffe med bästa kompisen).

Fånga dagen osv. Den är ju jävligt kort nu!

friends

 

Standard

Kommentera

