Stockholmsliv

Hamburgare med hemgjorda rotfruktsfries

Igår vad det fredag och ÄNTLIGEN HELG! Med andra ord, veckan avklarad, sovmorgnar som hägrar och en samboleverans från Östergötland. Det ville jag fira med min första hemlagade middag på nästan två veckor (jag ställde mig själv i skamvrån en stund för att begrunda detta).

Det blev det här receptet, hemgjord hamburgare med avocadokräm och rotfruktsfries. Det blev väldigt gott, speciellt när jag lade till Västerbottensost (allt blir bättre med Västerbottensost).
hamburgare-rotfruktsfries dinner

Jag ska försöka att inte stressa upp mig med en massa härliga saker jag vill hinna, men jag tänker mig i alla fall utomhusvistelse, en garderobsrensning, en fotorunda och ett yogapass.

Först blir det helgfrulle. Veckans höjdpunkt!

Standard

4 thoughts on “Hamburgare med hemgjorda rotfruktsfries

Kommentera

