Träning

The great outdoors

Vilken skidmagi vi fick till lördagskaffet! Med vinden och regnet piskandes utanför blev vi varmare och varmare ju närmare Kalla slet sig mot mållinjen. Vilket lag, vilken insats, vilken urstark kvinna hon är, den imponerande Charlotte Kalla!

Jag hade förvarnat Eric om att jag hade gemensam träning på helgens önskelista, och skidtjejernas glädje fick mig omgående att vilja gå ut och riva av min egen variant av seger. Eric, som hade löpardojjor med, sprang långa varvet runt Kungsholmen. Jag, som tydligen bara hade inneträningsdojjor i Stockholm, joggade den kortare vägen till Rålis utegym, som var dagens arbetsplats. Jag hade till och med kameran i ryggsäcken – tyvärr utan minneskort!

Det blev 3 tabator, en med hängande rodd i ringarna, en med upphopp på bänken (vilken puls!) och en med djupa knäböj. Efter det körde jag 3*12 dips, innan vi var nöjda med regn och storm för idag och joggade hemåt. Eric lyckades dessutom återknyta kontakten med sin gamla skulderskada när han körde pull ups. Att vara 30+ är hårt.

Jag kan konstatera att utomhusträning är härligt, nästan oavsett väder, men jag kan också konstatera att jag längtar efter våren nu. Eller vintern. Det här gråblöta är ju inte alldeles fantastiskt faktiskt. Det är tur att det finns gott te och soffor att kura ihop sig i!

I did it!

I did it!

...med värmande Svalbard-souvenir på!

…med värmande Svalbard-souvenir på!

Standard

Kommentera

