Foto

SUNday

Jag hade nästan givit upp hoppet om att få återse solen. Vi är ett tåligt folk, vi nordbor. Det är som om vi harvar på, i dimman, genom allt det grå och stänger av oss själva litegrann. Det är först när en solstråle landar på huden, när en strimma blå himmel skymtar mellan molnen, som vi liksom vaknar till, inser att vi lever och börjar undra hur vi egentligen tog oss igenom allt det där grå. Så kände jag idag och det verkade som att jag inte var ensam.

Överallt längs Norrmälarstrand såg jag människor som stannat upp, vänt ansiktet mot solen och med ett leende sög i sig av ljuset och värmen. Det blev ett lyckligt varv längs vattnet. Som jag saknat ljuset.

Du har varit saknad!

You have been missed!

Riddarholmen i sol

Riddarholmen i sol

Solkatt

Solkatt

Promenaden avslutade vi med en fika och summerade en skön söndag.
caffe-latte
Nu väntar lite jobb innan hjulet börjar snurra igen och jag tackar för att den äntligen tittade fram igen, den där solen.

Standard

5 thoughts on “SUNday

  1. Pingback: Allvarligt talat: skratta mer! | Pigg & Duktig

Kommentera

