Skrivet, Träning

Svalkar vinden

Det finns små saker här i livet, som liksom berör mer än andra och ruskar lite liv i en när man minst anar det. Kanske är det en doft som får mig att minnas ett omvälvande ögonblick, en låt jag dansat till, nära någon som gav mig pirr i magen. Kanske en bok jag inte öppnat sedan jag var liten och som jag ser precis som då igen, fast ändå inte. Oftast har jag något att knyta det till, något som var härligt, sorgligt eller avgörande nytt.

Men, ibland drabbas jag helt utan förklaring. Av saker som tar sig in och helt utan synbar anledning ställer till med känslokalas och får gåshuden att vakna. Just nu blir jag tårögd, lycklig, vemodig, pirrig, ja allt på en och samma gång varje gång jag hör den här låten. Jag har inga speciella minnen till den, men den sköljer liksom över mig, stoppar mig i farten och jag älskar att en låt jag aldrig hört kan göra det med mig direkt och sen bara fortsätta.

Vad får er att känna?

Standard

3 thoughts on “Svalkar vinden

  1. Pingback: Vaniljlördag | Pigg & Duktig

Kommentera

