Träning

Stå upp för dig själv!

Sedan ungefär 1 år tillbaks har jag till 90% av tiden utnyttjat mitt höjbara skrivbord och stått upp när jag jobbar. Jag hörde någonstans att det var bättre för hälsan och att sittande är skadligt i den dos de flesta kör på idag. Hur skadligt det är hade jag dock ingen aning om. Men för att ha en lite mer positiv approach – jag visste inte hur bra det är att stå upp!

Här finns lite mer (skrämselvinklad) fakta kring det. Det är bara att konstatera att det är bra stå upp för sig själv, på flera plan.
health-hazard-of-sitting

Standard

3 thoughts on “Stå upp för dig själv!

Kommentera

