Foto, Rekommenderat

Gårdagens val

Vad en dag ska innehålla, hur den ska kännas och hur man vill må i slutet av den avgörs till rätt stor del av vilka val man gör. Allt kan vi inte påverka, men i går ville jag försöka. Grått rusk till trots ville jag bara vara ute så mycket som möjligt. Jag längtade så himla mycket efter en skog, och Eric var med på noterna medan Linnea var lite skeptisk först. Som tur är har man inte så mycket att säga till om som barn alltid…

Så, skogen blev det! Vrinneviskogen närmare bestämt. Och så fort vi kom dit blev jag så himla glad i kroppen. Mjuka barrstigar, mossa, stenblock och rotvältor. Världens bästa lekplats. Nu hade vi vardagskläderna på, syftet var inte träning utan att hela högen skulle få frisk luft och leka loss, men jäklar vad jag blev sugen på att springa. Trailsuget växte på sig under dagen – i veckan ska jag springa i Karlberg i brist på riktiga skogar och jag är grymt sugen på att planera in några dagar i Särna framåt vårkanten och minst ett fjälläventyr i sommar. Jag ska kanske bo på landet ändå?

Det blev en himla bra dag. 2,5 timmar senare hade vi utforskat stigar, lekt på en lekplats i ett stenbrott, hälsat på hästar och kurragömmit oss bakom rotvältor med kikhål. Bra söndag. Kanske till och med kvalificerar för #bravalnyavanor ?

Ganska naturlig lekplats

Hyfsat naturlig lekplats

...för vuxna också

…för vuxna också

Klättervägg!

Klättervägg!

yes

Uppe!

Vi fick lite hästkärlek också

Vi fick lite hästkärlek också

Nåt av det mysigaste som finns!

Kanske det mysigaste som finns?

Nästan som en Bauer-skog

Nästan som en Bauer-skog

treelog

Ridstig

Ridstig

Älska skog!

Linnea blev också kär i skogen

Utegymmet fanns kvar

Utegymmet fanns kvar

Efter en sista trädkram...

Efter en sista trädkram…

...var det dags för mig att åka tåg till asfaltsdjungeln igen. Den funkar ju den också.

…var det dags för mig att åka tåg till asfaltsdjungeln igen. Den funkar ju den också.

Standard

6 thoughts on “Gårdagens val

  1. Pingback: Project management | Pigg & Duktig

  2. Pingback: Run Forest, run! | Pigg & Duktig

Kommentera

