Träning

Move that back!

Det är kul att kika tillbaks här i bloggen ibland. Jag hastar alltid framåt, men varför samla ett arkiv om det inte används då och då, för inspiration och kanske lite nostalgi?

Blev till exempel rätt motiverad av vad jag skrev om i augusti 2011. Jag bikramyogade och började känna mig mjuk och rörlig (det och så var det sommar och skönt ute). Jag är långt därifrån nu och även om jag faktiskt inte ser mig själv som gammal, så börjar det ändå straffa sig mer och snabbare när någon del försakas lite för länge.

Dags för en yoga-insats. En träningsform jag är mer och mer sugen på och mindre och mindre blyg inför. Jag har ett bra friskvårdsbidrag, så jag tänker att det ska få jobba nu. Precis som mina lätt fastvuxna leder.

Frågan är vem/vilka som ska få mina pengar, tillsammans med utmaningen att stretcha igång det här trevliga järnspettet i sina bästa år?

Målbild för sommaren. Både posen och omgivningen tack!

Målbild för sommaren. Både posen och omgivningen tack!

Standard

4 thoughts on “Move that back!

    • Ja, jag hade klippkort där 2011 och tyckte det var jättebra! Tar gärna ett välgörande pass där, men ska gå till kiropraktor först – sist jag körde bikram drog jag lite för hårt i ländryggen 😁

  1. saramara78 skriver:

    Jag har börjat köra yogapassen på NTC – perfekt för hemmakvällar när grabbarna sover!

Kommentera

