Stockholmsliv

Sköna nya värld

Det är så superlyxigt att ta en dag off ibland. Det behöver ju inte betyda att man är ledig, utan som idag att bestämma sig för att strunta i stämpelklockan och låta det vanliga kontoret bytas ut mot det mobila. Jag har verkligen caféhoppat idag och jublar över moln (OBS! digitala!)som gör det möjligt att jobba på håll.

När jag caféjobbar är det så mycket lättare att både fokusera och hitta den där kreativiteten som inte låter sig tvingas fram. Måste vara att man får ”kolla på folk” och samtidigt vara helt ostörd.

Att sen solen sken, det luktade vår och jag hängde nästan hela dagen i mina gamla favoritkvarter runt St Eriksplan gjorde inte saken sämre. Som grädde på semlan fick jag en äkta frilansare som mobilkollega idag – Sara med svincool ny frilla kom förbi på halvdagshäng och hon är ju alltid härlig ha som sällskap.

Fler såna här dagar är redan inlagda i kalendern – det här blir en regelbunden vana tänkte jag! Om någon är sugen på att joina mobilteamet så siktar jag på var tredje tisdag från och med nu – bara att hänga med!

Man vill liksom bara stanna och stå hela dagen vid Mellquists mysiga uteshop

Man vill liksom bara stanna och stå hela dagen vid Mellquists mysiga uteshop…

Men, lagom till lunch slet jag mig för att gå till Kaffeverket

Men, lagom till lunch slet jag mig för att gå till Kaffeverket

Dogs allowed

Dogs allowed

Där åt jag en god lunch. Och idag blev dagen jag fuskade på kolhydratgrejen

Där åt jag en god lunch. Och idag blev dagen jag fuskade på kolhydratgrejen

Sen svängde Sara förbi och det blev en minisemla för att fira det och semmeldagen

Sen svängde Sara förbi och det blev en minisemla för att fira det och semmeldagen

Våren kom också och sa hej

Våren kom också och sa hej

Sista kontoret idag blev Non Solo på Odengatan.

Sista kontoret idag blev Non Solo på Odengatan, efter en solskenspromenad.

Standard

3 thoughts on “Sköna nya värld

  1. erikaste skriver:

    Jag ska slinga håret nästa vecka. Jag kanske kvalar in som fikakollega då?🙂 Står i alla fall caféjobb i kalendern!

Kommentera

