Skrivet

Allvarligt talat: skratta mer!

Igår hängde jag med två av mina äldsta och närmaste vänner. Det är ju en jäkla ynnest att ha sådana gamla rävar omkring sig.
Jag och L har gått igenom nästan precis alla faser i livet – utom att börja gå – och S missade jag barndomsåren med, men jösses* – vi har hunnit med det mesta i alla fall sen vi var 14.

I alla fall så kom jag att tänka på det här med garv på förekommen anledning. Vi har behandlat sjukt svåra ämnen genom åren – döden, döden** – men vi har alltid kunnat skratta. Med dem skrattar jag ofta och högt, till och med när det är jobbiga grejer som avhandlas.

Igår var det typ så –  och det var ungefär som när solen kom fram häromdagen, nästan lite ovant och det slog mig att jag vill skratta mycket mer!  Jag ler ofta och smågigglar lite sådär. Men ett riktigt flatgarv, det blir nog inte så jätteofta ändå. Det kanske är en åldersgrej? Eller en vintergrej för den delen – man kan ju hålla sig för skratt när februari levererar 7 soltimmar på 28 dagar.

Lika mycket som jag längtar efter sol, lika mycket vill jag ha mer asgarv i tillvaron. Det är ju faktiskt så att det blir så jäkla mycket roligare då.

Logo_-LOL-

* jösses – är det någon som använder det längre eller borde jag kanske uppgradera mjukvaran..?
** Astrid Lindgrens sköna telefonintro med sina systrar – googla

Standard

5 thoughts on “Allvarligt talat: skratta mer!

  1. erikaste skriver:

    Jag använder jisses. Det är nog ännu värre…🙂

    Skratta är ovärderligt och det är underbart att ha människor i sitt liv som plockar fram det där hos en!

Kommentera

