Foto, Stockholmsliv

Vårtecken

Jag tog med mig kameran ut för att spana efter vårtecken idag. Det gick bra.
Det allra första tecknet var att jag fick plocka fram mina finaste solglajjor och sätta på näsan. Oh the Joy!

Det första vårtecknet kom direkt - vårblommor!

Det första vårtecknet kom direkt – vårblommor!

Ett annat vårtecken är att människor slår sig ner och vänder ansiktet mot solen, som det här fina paret, istället för att sänka blicken och skynda hemåt.

Ett annat vårtecken är att människor slår sig ner och vänder ansiktet mot solen, som det här fina paret, istället för att sänka blicken och skynda hemåt.

När stadshusets guldtopp skimrar, då är det sol

När stadshusets guldtopp skimrar, då är det sol

Jag slog mig ner med en kaffe, tittade på folk och tänkte på inget särskilt  - också ett vårtecken!

Jag slog mig ner med en kaffe, tittade på folk och tänkte på inget särskilt – också ett vårtecken!

Dessa babies hade premiär utomhus!

Dessa babies hade premiär utomhus!

En tant i fin vårhatt hamnade också på listan

En tant i fin vårhatt hamnade också på listan

...liksom skejtarfest i Rålis!

…liksom skejtarfest i Rålis!

Men det kanske starkaste vårtecknet kom redan i morse, när jag vaknade upp med en vision och en hall i pasteller. Vad det blev får ni se lite senare i veckan!

Men det kanske starkaste vårtecknet kom redan i morse, när jag vaknade upp med en vision om en hall i pasteller. Vad det blev får ni se lite senare i veckan!

 

Standard

Kommentera

