Träning

04:45

Det är lätt att bli lite smågrinig när man måste ställa klockan på 04:45. Faktiskt.

Om bara lite mer än 5 timmar ska jag kliva upp igen för att hoppa på morgonflyget till Oslo och köra igång en lång, lång dag med användningstester. Jag landar på ARN igen kl 22:15.

Det må låta tråkigt, men det är faktiskt den egentliga kärnan i mycket av det jag/vi pysslar med på dagarna. När vi får träffa en massa olika människor som ska interagera med något vi skapat. Funkar det som det var tänkt? Förstår de allt? Gör det vi skapat någon nytta, egentligen? Hjälper det dem i vardagen?

Ibland är jag extra glad över vad jag jobbar med, även om jag kan svära över stress och deadlines. När jag får möta en hel radda människor, som jag aldrig hade träffat annars. När jag får lära mig om branscher och områden som jag aldrig hade snubblat över annars. När jag får se att det vi sliter med faktiskt hjälper någon som försöker göra sitt jobb eller att ta till sig något viktigt som de inte riktigt förstod innan. Då blir jag extra stolt över vad vi gör.

Då är det värt att gå upp klockan 04:45. Smågrinighet är inget som inte lite java löser.

latte-art

Standard

2 thoughts on “04:45

  1. erikaste skriver:

    Men vilken fin katt! Ser ju ut som Baxter🙂

    Lycka till idag och hoppas du får sova gott i helgen istället!

Kommentera

