Mat och recept

Fattig frukost

Jag älskar stora helgfrukostar med många saker på bordet (inte unikt kanske?). Det är härligt att sitta och plocka, läsa, fylla på kaffet och ha både avocado, tomat och lite äggröra på mackan.

Idag ekade det lite tomt i kylen – som det blir ibland när det går undan i svängarna. Jag gillar inte när frukosten blir fattig – den är nog mitt viktigaste mål på dagen. Jag lyckades i alla fall trixa till bär & yoghurt  – med granola från Paulun. Den är ett bra alternativ när jag inte hunnit/orkat göra min egen.

Men i morgon – då ska det bli en riktig helgfrukost (minus allt det goda brödet då iofs) – äggröra, smoothie och givetvis nybryggt, väldoftande kaffe!

Enkelt & gott

Enkelt & gott

Standard

2 thoughts on “Fattig frukost

Kommentera

