Mat och recept, Skrivet

Kunskap är makt

Jag gjorde något så fräckt idag som att ta ledigt från jobbet för att förkovra mig – helt utifrån lust. Har varit på en lärorik dag som jag tror rustar mig för framtiden. Mycket bra grej ändå tänker jag. Nästa steg är att ta en dag ledigt någon gång bara för att vila, träna, bada bubbelpool och prova lyxiga krämer på NK. Om det skulle gå att slappna av helt alltså.

Efter det fick jag ännu mer utbildning av min systerdotter, i hur dagens barn använder sociala medier (Moviestarplanet) och tycker att Youtube är roligare än TV. Också väldigt intressant när man jobbar med det jag gör, men kanske skapar lätt skräckblandad förtjusning på ett mer mänskligt plan. Hade man verkligen pallat med sociala medier som 8-åring egentligen?

I helgen ska jag släcka lite mer kunskapstörst, komma ikapp med resebokningar, träna och förhoppningsvis sitta länge vid middagsbordet och prata om allt och inget med min käre E och begrunda vad jag lärt mig om människor och ting. Känns som en bra plan.

Jo, och så ska jag ge mig på det här receptet – frågan är om det ska serveras till middagen eller framför filmen?

knowledge

 

 

Standard

Kommentera

