Rekommenderat

Lägg några minuter av ditt liv på det här

Dagens tips från mig (förutom att gå ut och njuta av vädret och göra något som du blir glad av) är att ta ett gäng minutrar av din dag och titta på två videos som jag tror är värda din tid.

Lizzie Velasquez TedX talk har setts av miljoner och av en anledning. Hon hanterar sin sjukdom och människors vidrigheter (på riktigt – hur fan kan man be någon man aldrig ens hört tala göra världen en tjänst och skjuta sig? HUR?!) på ett otroligt bra sätt. Fick mig att gråta av både trötthet över mänskligheten och det fantastiska med densamma.

 

I tips nummer två är det Kelly McGonigal som pratar om stress – något jag på förekommen anledning funderar en hel del på och övar mig på att hantera och framförallt eliminera. Men jag kanske ska sluta med eliminerandet och bara jobba på hanterandet framöver. I alla fall enligt ny forskning som ger en ganska överraskande bild av det hela. Kolla här!

NU ska jag ut i solen och röra på mig!

Standard

One thought on “Lägg några minuter av ditt liv på det här

  1. Pingback: Balans, det har ingen skrivit om va? | Pigg & Duktig

Kommentera

