Foto, Skrivet

Friends forever

Jag har haft riktigt kompisstinna 24 timmar, och det är jag himla glad för.

Först ut var en spontan dejt med sköna Helena – känns som det var längesen jag gick och mötte upp en kompis på stan efter jobbet – sådär spontant!

Helena i fönsterljus

Helena i fönsterljus

Vi avhandlade klokheter och dårskap över en pulled pork quesadilla* på Baras Backe.

Bra snacksmat

Bra snacksmat

Industrikänsla - inte helt ovanligt nuförtiden!

Industrikänsla – inte helt ovanligt nuförtiden!

Prisvärt var det och så skoj att det nästan var natt när jag åkte hemåt. Men det brydde sig inte kroppen om, den vaknade i god tid innan dejt nummer två, med tjejen som alltid gillat sand, snö och vatten och som numera också gillar Jens och deras bebis i magen.

Vi träffades över prisvärd** måltid nr 2 – en stor frukost på Coffeehouse by George vid Fridhemsplan. Kaffe, yoghurt, macka och juice för 49 kronor – bra för Stockholmsfrulle!

erika

Erika i fönsterljus

Efter att ha fångat upp och avhandlat både baktid och framtid så hoppade jag på 4:an för ännu en arbetsdag på Söder. Den gick undan som sjutton och när jag kom hem igen väntade kompisdejt nummer 3 – fruktsallad, te och tjejsnack i soffan med Lisa och Sara.

Såhär har vi löst många grejer genom åren

Såhär har vi löst många grejer genom åren

Tjusningen med snittblommor har äntligen börjat överväga den korta livslängden, så numer brukar jag slå till på lite tulpaner, för jag blir glad av dem (tills jag glömmer att slänga dem innan de vissnar, vilket händer ibland. Ofta)

Tjusningen med snittblommor har äntligen börjat överväga den korta livslängden, så numer brukar jag slå till på lite tulpaner, för jag blir glad av dem (tills jag glömmer att slänga dem innan de vissnar, vilket händer ibland. Ofta)

tulips

Det var mitt kompisdygn lite komprimerat. De ger sannerligen silver lining i tillvaron, de där vännerna.

* alla Söderhak med självaktning har minst en pulled pork-rätt på menyn. Och det är ju jäkligt gott.
** jag kanske verkar prismedveten, men jag blir bara så himla förvånad nuförtiden när jag hittar rimliga priser i den här stan. En hel frukost till priset av en soyalatte liksom?!

Standard

Kommentera

