Stockholmsliv, Träning

Good Saturday

Har ni några relativt nya traditioner? Såna som kanske uppkommit av en slump, kanske med en ny familj, kompisar istället för familj, eller med den ”gamla” familjen för den delen?

Jag har insett att jag gillar traditioner – också att skapa nya, trots att jag är lite konservativt lagd. Ett sånt exempel med min ”gamla” familj – vi har börjat med vickning på Toast Skagen och champagne på julaftonskvällen sen ungefär fem år. Nu kan den nog kallas tradition faktiskt – känns som att gränsen går någonstans där.

En annan jag sysslat med 3 år i rad – och det ser ut att bli ett fjärde år på den i år – är min midsommarcykling. Det började 2011 med att jag och Erika var i stan utan planer och bestämde oss för att sticka ut till Färingsö med midsommarpicknick. Sen har jag fortsatt, år efter år! 

Idag firade jag påskafton på precis samma sätt – en härlig cykeltur ut på Färingsö. Och nu tänker jag att jag kanske ska utöka min midsommartradition till att bli högtidsträning (svårt att cykla på julafton). Känns som en bra och rolig grej; Tomtelöpning, Påskcykling och Jordgubbsride!

I alla fall – 4,5 timmar i solen, på landet (nåja – det är ju en bit ut innan det blir landet faktiskt, men ändå) och med en ganska blygsam men smarrig picknick – allt är gott när man jobbat hårt! Det var jag och mina podcaster som cyklade runt i idyllen, tillsammans med överraskande många andra cyklister.

Nu äter jag lite påskgodis och har sällskap av två trevliga östgötar, som river av ett kort Stockholmsgig i sin discgolf tour. Himla bra påskafton!

Det började lite disigt, men jag passade på att städa och rensa lite. Och äta lååång frukost.

Det började lite disigt, men jag passade på att städa och rensa lite innan det lättade. Och äta lååång frukost.

Vid tolvrycket sken solen på påskpyntet, så då var det dags att ge sig av!

Vid tolvrycket sken solen på påskpyntet, så då var det dags att ge sig av!

Äntligen landet!

Äntligen landet!

Ungefär såhär vill jag bo. På sommarn.

Ungefär såhär vill jag bo. På sommarn.

_MG_9542

Färingsö var rätt proppat med cyklister idag. Balansera upp påskäggen kanske?

Picknick for Champions...!

Picknick for Champions…!

Påskig #selfie måste man ju ta!

Påskig #selfie måste man ju ta! Skönt att få ta av hjälmen en stund, det var riktigt varmt!

Äntligen är det grönt, på marken i alla fall. Som jag har längtat!

Äntligen är det grönt, på marken i alla fall. Som jag har längtat!

Ännu ett drömhus på landet.

Ännu ett drömhus på landet.

Standard

One thought on “Good Saturday

  1. Pingback: Tabata Summer edition | Pigg & Duktig

Kommentera

