Foto, La Familia

So come on let’s move out to the country

Vilken dag. Varje fiber i min kropp trivs därute, på landsbygden. Erics pappa och hans sambo har en alldeles perfekt liten gård ute på landet, med får, höns, bin och en himla massa katter med kreativa namn*.

Vi har pussat på lamm och deras mammor, plockat ägg ur hönshuset och ätit paj på gårdsrabarber i solen. Ren och skär magi!

Nu är jag nyss hemkommen till Stockholms asfaltsängar (det är i kontrasterna osv) och laddar om för en lååång jobbvecka på hela en dag – för på tisdag bär det av till Paris!

Hej!

Hej!

Det blir inte mycket bättre än gosiga lamm!

Det blir inte mycket bättre än gosiga lamm!

Chillar lite

Chillar lite

Kom igen, en puss bara?

Kom igen, en puss bara?

Okej, det Får du väl, men du måste Tacka...

Åh, en får tacka… (f-låt)

So, what's happening y'all?

So, what’s happening y’all?

Landet-ämne

Landet-ämne

Eric väntar på årets bästa fika

Eric väntar på årets bästa fika och slösar utsikt med sin iPhone

Jag i mitt element

Jag i mitt element

En annan katt som var fikasugen

En annan katt som var fikasugen

Gårdens höns, med pojkvänner

Gårdens höns, med pojkvänner

En hen

En hen

Drömhuset!

Drömhuset!

* vad sägs om Mamma Fräs, Pappa Fräs, Lillfisan och Lillfisan (de är små och väldigt lika) och Svanstippen till exempel. Och så Bengt då, som är lite suicidal** och har svårt att hitta hem om han går nån meter utanför ägorna.
** Vad kan det annars vara som får honom att hoppa in i både bikupan och vedspisen?

Standard

3 thoughts on “So come on let’s move out to the country

  1. Pingback: I mitt element |

Kommentera

