Foto, Resor, Stockholmsliv

Paris-Sthlm-Gotland

Min dag började på Rue de Gravilliers och tog mig via CDG och ARN till mitt Highlife* här på Kungsholmen.

Jag har haft en semesterkänsla hela dagen, trots att semestern egentligen är över. Kanske var det att jag köpte Vanity Fair som flyglektyr eller det faktum att vi förlängde semestern genom ett besök på Gotland Grill (rekommenderas!) som gav bränsle till min känsla av fortsatt ledighet. Å andra sidan brukar den komma såhär års – jag vill hela tiden förlänga helgerna, som om sommaren faktiskt redan är här.

Imorgon kommer nog söndagsfeelingen och pulsen tillbaks, när jag sedvanligt ska logga in och förbereda min vecka. Tills dess njuter jag i soffan, med E, laptopen och en kopp te. Som vilken regnig semesterdag som helst!

Jag blev fängslad och sträckläste - ett bra betyg på ett magasin i dessa dagar av poddar och ljudböcker

Jag blev fängslad och sträckläste – ett bra betyg på ett magasin i dessa dagar av poddar och ljudböcker…

Sveriges bästa landskap?

Sveriges bästa landskap?

Bättre än alla våra Paris-middagar faktiskt

Bättre än alla våra Paris-middagar faktiskt

* Också ett kärt uttryck från farmor – som beskrev allt roligt hon gjort som ”jo, det var riktigt highlife förstår du!” – den ena av två engelska glosor hon kunde. Fina farmor.

Standard

Kommentera

