Skrivet

The Blues

Söndagar alltså. Jag både gillar och ogillar dem. Jag gillar dem för att de är väldigt lediga – det är oftast inte så mycket man ”måste” göra på en söndag. Det är det däremot dagen efter och därför är söndagar något av en transfer. Det går inte att vila hela söndagen på något sätt, utan det känns ofta som att jag måste samla mig, väcka mig själv och tagga till för den kommande veckan.

Idag har jag lite allmän blues och funderar på hur jag bäst tar hand om den. Ända sedan jag var liten har jag haft ett behov av att få amatörfilosofera på kammarn ibland, gärna för mig själv. På senare år har jag också lärt mig att planering och förberedelser inför veckan ger en mycket bättre söndagkväll – så den biten har jag gjort nu.

Kvarstår filosofilektionen, så nu intar jag soffan och pillar lite med bilder från mina senaste upptåg – det brukar vara bra tankeverkstad.

Philosophy cat. He's very philosophic.

Philosophy cat. He’s very philosophic.

Är det bara jag, eller är ni också söndagsblå ibland?

Standard

Kommentera

