Mat och recept, Stockholmsliv

Idag är jag lat – och nöjd

Fyra dagar ledigt – det hade inte kunnat komma mer lägligt. Jag är så himla trött. Det är jättemycket däruppe i huvudet och samtidigt är det planer för sommar, födelsedag, livet, ja det mesta. Det är så svårt att fatta beslut när många lösa trådar envisas med att inte vilja knytas ihop – åtminstone inte i rätt ordning.

Idag har vi i alla fall gjort nästan ingenting. Vi promenerade i solen och blåsten, hejade på får och hästar ett stenkast från Kungsholmen, innan vi slog oss ner på Grodhavet för lite lunch.

Vid Karlbergs slott tittade vi roat på när några söta fågelungar, med varierat resultat, kravlade upp på sin tålmodiga mammas rygg och använde den som båt. Efter det tog vi svängen om ICA och köpte ingredienserna för att förvandla min lägenhet till Taqueria. Koriander och lime kan aldrig bli fel. Blir det gott ska jag lägga upp receptet!

Kvällen? Den fortsätter i dagens loja tecken – prognosen säger film till våra tacos, med hög risk för soffsovning. Den optimala silver liningen på just den här dagen är inget mer än att få vara lat. Och nöjd så.

lime-chili

coriander

Standard

4 thoughts on “Idag är jag lat – och nöjd

    • Gå mot pampas, så finns som en liten 4H-gård om du fortsätter mot Huvudsta gård! Jättemysigt – shettisar, getter och kaniner har de och det är alltid en drös landetsvultna citykids där🙂

  1. Lat och nöjd låter jätteskönt, ungefär som jag med känner mig i dag. Vi har precis grillat, barnen är ute fortfarande och jag ska strax ta en promenad med vår hund, bara maten har smält lite.
    Bor ni mitt i Stockholm eller?
    Jag trivs faktiskt här på landet på vintern också, det har sin charm det med. Mörkt är det förstås men vi ser en del lyse borta hos grannarna så det känns inte ensamt. Jag har gärna några grannar men inte nära mig, det räcker om de är inom synhåll bara.
    Ha en skön kväll!

    • Vi bor både på Kungsholmen i Sthlm och ganska mitt i Norrköping. jag veckopendlar och Eric hälsar på i Sthlm ibland.
      Vintern är min enda oro när det gäller landet – men jag ska läsa ikapp lite hos dig så kanske den dämpas🙂 Ha en fin kväll du också!

Kommentera

