Rekommenderat, Skrivet

Dagens Lifehack

“What would you love to do, all your life and will smile while working hard at it?”

En himla spännande fråga, eller hur? Dagens Lifehack ger bra tips om man funderar lite på vad man ska bli när man blir stor. Kortfattat och lättsmält, men klokt och ganska konkret. Till exempel påpåekas att det går att kombinera ett ”vanligt” jobb med en passionerad hobby. Och kanske blir det så småningom den där hobbyn som blir det (o)vanliga jobbet…

För mig har svaren på den där frågan varierat genom åren. Det har varit allt från sångerska, varumärkesstrateg, hjälparbetare, träningsresearrangör, psykolog och lantbrukare till digital entreprenör. Ganska spretigt över tid kan tyckas, men det finns en röd tråd om man letar lite – jag vill förstå, beröra, inspirera och hjälpa andra. Och så vill jag trivas med livet och se mycket.

Vad går ni andra och när för passioner?

Flower

 

 

Standard

10 thoughts on “Dagens Lifehack

    • Haha, nja, inte riktigt🙂 Men jag har touchat på några iaf. Jag vill också skriva mer och det är ju det där med att ta tiden. Om man följer tipset och avsätter en halvtimme per dag – som om det vore jobb – så kanske det blir av?

Kommentera

