La Familia

Snart så är det lov och fritt

Hoppsan, det blev en liten bloggpaus den här veckan. Jag har helt enkelt haft huvudet fullt och väntar lite in att det ska komma ut klokskaper eller nonsens på andra sidan det. Framförallt har jag inte haft kameran med mig och ibland är det lite som att mina ord försvinner när det inte finns bilder till.

Just nu är jag i alla fall i den där fasen när semestern börjar pocka på efter ett särdeles intensivt år. Idag åkte jag till Norrköping för att vara med på Linneas allra första skolavslutning och kom ut med känslan att jag själv gått på sommarlov. Vilka minnen det väcker! Den blomstertid, full grönska, förväntan och Flaggan vajar på sin stång. Wow. Min första skolavslutning sen -97. Efteråt firade vi med glass och paket som sig bör.

Två veckor till, sen väntar min längsta semester sedan jag hade sommarlov på riktigt. Det blir en sommar i Sverige, en lugn sådan. Och det ska bli så obeskrivligt skönt!

Här kommer ett gäng iPhone-bilder från dagen – eftersom jag glömde min kamera i hufvudstaden…

På väg till skolavslutning

På väg till skolavslutning

Förväntansfulla!

Förväntansfulla!

Rektorn uppmanade barnen att tjata på sina föräldrar att de ska leka i sommar. Blir en tuff sommar!

Rektorn uppmanade barnen att tjata på sina föräldrar att de ska leka i sommar. Blir en tuff sommar!

Vackra Folkparken i Norrköping. Finns något vackrare än försommargrönskan?

Vackra Folkparken i Norrköping. Finns något vackrare än försommargrönskan?

Sommarlovsglass!

Sommarlovsglass!

 

 

Standard

2 thoughts on “Snart så är det lov och fritt

Kommentera

