Skrivet

Midsommar

Planen för midsommar är att hänga på landet. Och som sagt att cykla dit ut. Det finns risk för att det blir en ny Siljan-historia – det ska regna och vara kallt. Förhoppningsvis ska det dock vara ca 10 grader varmare ändå. Och jag ska inte dra av 12 mil utan max 6. Bör inte vara några problem alltså, så länge det inte snöar.

Jag ser fram emot att komma fram till jordgubbar, mysig släkt , lekar och kanske lite löpning på skogsvägar under helgen*. Eventuellt får jag anpassa och köra styrkepass på gräsmattan eftersom jag fått rätt så ont i hälsenan efter lördagens äventyr – jag måste verkligen ha chockat den stackars kroppen. Dessutom sprang jag i mina gamla löparskor som är reservpar i Norrköping- kanske inte så genomtänkt. Om någon har koll på hälseneproblem så tar jag gärna emot tips – kan man köra på eller ska det vilas bort? Just nu har jag svårt att gå i trappor till exempel.

I övrigt? Jag längtar efter semester och sommarpirr. Och kollar väldigt mycket fotboll. Älskar VM-tider, även om nerven är borta när Sverige inte är med.

De här ska jag hälsa på i midsommar!

De här ska jag hälsa på i midsommar!

* jag ska dock undvika att avvika från stigar och vägar i alltför hög grad eftersom jag inte vill fira hela midsommarhelgen under en gran

Standard

2 thoughts on “Midsommar

  1. Vi lämnar livet på landet över midsommar och drar till Kolmårdens djurpark. Hoppas att där är mindre med folk en sådan helg.
    Fin header du har fått till!
    Kram

Kommentera

