Skrivet

Jag ska ha tråkigt i sommar

Jag har 4 långa utkast liggande, sedan veckor, som jag tar upp och skriver lite på, suckar och sparar om som utkast. Ett handlar om åsiktsmaskiner, sociala medier och vad det kanske gör med oss. Men jag kommer liksom inte till punkt. Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med det. Det finns något där, men det känns som att gå in i en affär med röriga reahögar och vara kissnödig – det går inte att komma ut med något vettigt och genomtänkt.

Jag har betraktat, men inte analyserat färdigt. Och kanske är just det själva essensen i vår tid. Det sköljer så mycket över oss, det är stormar hit och bra tips dit och recept och aktiviteter och rosé i motljus och furton träningsupplägg och ja, ni känner kanske igen det. Det finns så mycket content och jag tror att det speglar sig i mitt tragglande att få ner tankarna på pränt. Vi är mitt i det och har fullt upp att ta emot just-nuet.

I sommar ska jag låta avkopplingen gå så långt att jag blir rastlös och sugen. Det är då kreativiteten kommer, aha-upplevelserna och de där insikterna som poff! landar som självklara i magen.
I sommar ska notiser, mailflöden, pling och hashtaggar som pockar på och bromsar allt som eventuellt pågick i huvudet, få komma kontrollerat och i små doser, för det är då de kan ge precis rätt mängd input till den svarta boxen däruppe.

I sommar ska jag ha det skönt – och riktigt tråkigt!

cat

Standard

4 thoughts on “Jag ska ha tråkigt i sommar

  1. jag kan förstå hur du tänker, för jag har tänkt det själv så många gånger. att liksom vara helt fed up och trött på allt som sköljer av oss och att jag ser så mycket fram emot att göra ingenting. men så går man och gör ingenting i typ tre dagar och så är ingenting det tråkigaste som finns. så den där återhämtningen går fort för mig, men jag behöver ha den ofta. sedan är jag redo för allt innehåll i livet som inte går att värja sig för igen.🙂

    • Haha, det är samma här! Fast jag har känt under de här långhelgerna att jag precis hunnit varva ner för att sen behöva tagga upp igen – och jag brukar behöva ha tråkigt ett par dagar och SEN kommer idéer, lust och energi med full kraft! Men går jag för snabbt tillbaks till fullt fräs på intryck så blir jag liksom ”passiv” konsument igen. Konstigt det där🙂

Kommentera

