Foto, Träning

Sommar, sommar, sommar

Åh, jag kan inte få nog av att tänka och fundera på allt härligt jag vill göra i sommar. Jag har så höga förväntningar att det nästan är upplagt för platt fall..! Det roliga är hur det ändrar sig med åren, det där vad ”härligt” egentligen innebär.

Vad jag vill fylla sommaren med nu är fysisk aktivitet, vila och saker som ger nya perspektiv och där jag testar något nytt. Så jäkla pretto egentligen. Men jag vill också shoppa, dricka rosé och skratta mycket. Och det vore ju ljuvligt att få hänga en solig eftermiddag på Leffes After Beach i Tylösand såklart. Sånt ändras aldrig! Det som definitivt är sig likt från alla andra år sedan jag var typ 3 är att jag vill hänga mycket med fölk jag tycker om – stora och små.

Mer konkret har jag följande planerat just nu – det kan ändras:

  • Rolig hemmaträning – utomhus. Googlar just nu internet runt för roliga pass (tar gärna emot tips!) Jag packar yogamattan, hantlar och vätskebältet. Och cykeln såklart.
  • Löpning – har en tanke om varje dag, men det är kanske mer troligt med varannan.
  • Läsning som sagt – många böcker hänger med. Jag är snart klar med ”Alla älskar dig när du är död” och sen har jag följande backlog sedan ungefär 2 år (och jo, jag har börjat läsa samtliga, vilket suger lite): Steve Jobs-biografin, Nextopia av Micael Dahlén, Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran, Bossypants av Tina Fey, Grand Final i skojarbranschen av Kerstin Ekman, nya Harry Hole-deckaren av Jo Nesbö, Välj rätt av Katarina Gospic (älskar populärvetenskaplig litteratur) och slutligen Förenkla! av Johan Nylander – som jag börjat på 3 gånger på lika många år och som jag hört otroligt mycket gott om.
  • Nya, roliga grillrecept. Jag ska grilla hela jäkla sommaren.
  • Kameran, Photoshop & Camera raw – mitt medlemsskap på Moderskeppet Guld ska luftas i sommar. Liksom youtube-tutorials och lite mod att leka loss. Förhoppningsvis märks det här och i nästa punkt…
  • …ett fotoprojekt. Mer om det längre fram!
  • Vandring – jag och min barndomskompis Fisen kom på nu ikväll att vi ska ta ett dygn på Sörmlandsleden i augusti. Med tält, stormkök och myggspray.
  • Däremellan ska jag bara ha tråkigt. Och påminna mig själv om att det är grymt bra med tråkigt.
  • Jo – och så ska jag till Åre – där tänkte jag klämma in fler av punkterna ovan, med Sara som jag gillar så mycket!

2 arbetsdagar kvar. Sen börjas det. Peppen!

Mitt sommarideal - Särna

Mitt sommarideal – Särna

 

Standard

2 thoughts on “Sommar, sommar, sommar

  1. åh det låter så härligt!!! vi kommer ha en maxad årehelg – måste planera ordentligt. vi har ingen tid att ha tråkigt på dock?

    vet inte om du har messat men min telefon är lite skum och jag får bara vissa sms tydligen… när kommer du upp? är så pepp!!

  2. Jag har försökt men gillar verkligen inte Moran-boken. Undrar om hon och jag kommer från olika planeter. Och det är ju möjligt – de engelskspråkiga länderna tenderar ju att vara sina egna små solar. Hur som helst, berätta gärna vad du tycker om du lyckas brotta ned den.

Kommentera

