Skrivet

Let it be

Jag gillar att vakna och ligga kvar lite i sängen. Om ingen annan vaknat så kollar jag lite instagram och sen slår jag på en pod och ligger och blundar. I morse lyssnade jag på Hanna & Amandas Fredagspodden. Lättsam lyssning som passade bra att halvslumra till. I alla fall så pratade de om det regniga vädret. Jag har inte tänkt så mycket på det faktiskt, jag har ju jobbat, men visst kändes det väl lite att kolla in prognosen för första semesterveckan.

De pratade i alla fall om att låta saker vara som de är  – ”when I find myself in times of trouble….Let it be”! Bra budskap just idag ändå.
Det är lördag, det är semester och jag skulle kunna titta ut på regnet och över vårt hem i vattenskadekaos och tänka att det suger att vara inomhus just här. Men. I stället kan jag tänka, Let it be! Jag lägger mig i den soffan som fortfarande står på golvet och läser istället!

Rummer formerly known as köket

Rummet formerly known as köket

Här stod diskmaskinen som läckte

Här stod diskmaskinen som läckte..

Besticklådor i vardagsrummet...

Besticklådor i vardagsrummet…

Bredvid skafferiskåpet.

Bredvid skafferiskåpet.

Kyl, frys och köksbord i arbetsrummet. Tillsammans med en soffa på högkant. Let it be!

Kyl, frys och köksbord i arbetsrummet. Tillsammans med en soffa på högkant. Varför inte? Let it be!

Standard

Kommentera

