Träning

Ändrade planer

Istället för löparsommar – piller!

Istället för skogslöpning – hälinlägg!

Istället för långpass – tåhävningar!

Det tog ungefär 5 minuter för läkaren att nicka igenkännande, böja och klämma och konstatera hälseneinflammation. Han ordinerade total löpvila, inflammationsdämpande piller, inte promenader som träning och ett besök hos sjukgymnast för att få rätt övning. Crosstrainer-träning är godkänt, cykel mer tveksamt. Dessutom skulle jag ”bränna dina Converse om du har några”. De är inte fotvänliga, tillsammans med alla andra platta skor därute.

Jag gick direkt till apoteket och köpte Ipren, vidare till Stadium för skoinlägg och på vägen ut från läkaren hade jag redan bokat tid hos självaste Dolphins sjukgymnast. Här ska läkas. Men först deppa lite. Crosstrainers står ju oftast inomhus – det sista stället jag vill träna på i sommar.

Summer survival kit

Summer survival kit för hälseneinflammation

Standard

3 thoughts on “Ändrade planer

  1. erikaste skriver:

    Näj vad trist! Förstår känslan preciiis!

    Själv är jag 100% hänvisad till mina löparskor så fort jag lämnar hemmet. Har så mycket problem med en fot att alla andra skor är uteslutna. Löpisarna förstör tyvärr varenda outfit.

    Men tråkigast är ju att du inte kan konditionsträna ute. Men värm upp på crossis inne och stick ut och kör styrkan ute? Även om jag vet känslan att ej kunna cykla. Saknat hela våren å sommaaaarn!

    • Ja, jag måste hitta på en lösning på det där. Jag kan cykla om ett tag, men inte direkt och kanske inte jättelånga sträckor. Och ja – det blir till att köpa snygga sneakers eller skor med lite klack som funkar till allt. De platta får ryka nu. Men jag hoppas kunna ha flipflops nån gång ibland i alla fall!
      Det värsta är att crossis inte finns i stugan på landet, där jag ju skulle springa varje morgon – luuuuuuder!!!😦 Blir iaf en massa NTC och grejer!

      • erikaste skriver:

        Jag förstår veeeerkligen hur du känner. Fy vad trist! Kanske hitta ngt substitut? Långtidshyr en kajak? Kondition, styrka för hela kroppen och naturupplevelse i ett?

Kommentera

