Foto, Resor

Something to remember

Nu är jag hemma igen, efter en lång och vaaaaarm tågresa hem – tåget blev fullt efter Östersund och ingen tillät nerdragna fönster. Men jag var glad ändå – den här helgen var verkligen så himla bra. Vädret, vyerna, Sara som kollat upp så bra saker att göra (nästa gång har jag lovat att planera en dag) och känslan i Åre – den kan kokas ner till frihet och ostress tror jag. Den påminner om hur det var i Longyearbyen på Svalbard. Det blir något visst på en plats dit människor valt att flytta för själva platsen.

Sista dygnet var späckat på ett bra sätt – att starta dagen på Kretsloppshuset borde alla prova någon gång. Efter en riktig rabarberfest i strålande sol handlade vi lite i shoppen. Jag fick med mig rabarbersirap och morotsolja för ansiktet. Och äntligen har jag köpt en giftfri deo!

Väl tillbaks i Åre fick jag testa SUP för första gången och det var kul! Det är inte så mycket action – tvärtom. Jag skulle verkligen kunna se mig själv åka ut på en sådan bräda istället för att meditera eller vila. Det är avkoppling och vatten i en bra kombo. Extra roligt att vi kom på att det är min kompis man som designat brädan!

Sedan hade vi picknick med vin och lokalbakade kakor i eftermiddagssolen, som vi sedan flyttade upp till Saras balkong och då med jordgubbar och bubbel. Sen var det middag med Saras kompisar och det blev en riktigt skön helkväll – vi kröp i säng vid 02 och det var fortfarande ljust. Älska svensk sommar!

Sista anhalten i Åre blev Copperhill – vilket ställe alltså. Vi badade, vilade och njöt av en välfylld frukostbuffé, med mycket ekologiskt. En fin start på dagen det också. Jag har velat åka dit länge, efter att ha hört Sara beskriva det.

Idag väntar lite sol och bad, ompackning och tvätt – på onsdag drar jag tillbaks till fjällen, via Norrköping, men då till norra Dalarna och mitt barndomsparadis. Det ryktas om att pappa skaffat en rolig leksak dit…

Så gott, så vackert

Så gott, så vackert

Allt går med rabarber!

Allt går med rabarber!

Glasskiosk vid Kretsloppshuset

Glasskiosk vid Kretsloppshuset

Nedcabbat!

Nedcabbat!

Yoga girl är härmed utmanad på #SUPyoga

Yoga girl är härmed utmanad på #SUPyoga

Sara visar hur

Sara visar hur

Såhär glad är man när man bor i Åre!

Såhär glad är man när man bor i Åre!

prosecco-jordgubbar

Copperhill spa

Copperhill spa

Copperhills utsikt - inte dålig alls!

Copperhills utsikt – inte dålig alls!

Standard

2 thoughts on “Something to remember

Kommentera

