Träning

Hälen part two

Med stora resväskan är jag på väg till Norrköping – nu ska jag knappt vara i huvudstaden på 3 veckor.

Första anhalten blir hos sjukgymnasten direkt vid ankomst. Ser verkligen fram emot att få rätt övningar så att jag kan bli ”frisk” från min hälseneinflammation. Igår hade jag ont igen och antar att det inte blir några två veckors vila.
Det är nästan masochistvarning på att tillbringa två helger i rad i fjällmiljö och inte ens få gå – men det är så bra för själen att det jämnar ut sig ändå.

Mindre bra för semesterformen dock – så planen är att istället för dagliga löp- och cykelturer ska jag köra diverse styrkepass utomhus. Jag ska rådfråga Ted sjukgymnast om bra övningar utan negativ hälpåverkan.

Vad har ni för planer för sommarträning?

20140708-092952-34192716.jpg

Standard

2 thoughts on “Hälen part two

  1. Mysig header du har fått till!

    Hälseneinflammation, trist. Men det finns säkert flera övningar du kan köra som inte anstränger den. Själv har jag inga större planer för sommarträning. Jag går varje dag (nja, inte nu när det är så varmt) powerwalk med vår hund och så lite yoga emellanåt. Fungerar bra för mig!
    Kram

    • Tack! Det är en bra fotograf (Sara Rönne/träningsglädje)! Powerwalk och yoga låter ju alldeles utmärkt – blir nog en del sånt för mig i sommar också!

Kommentera

