Träning

Saker man kan göra på vatten

Idag har vi varit uppe i Idre. Den årliga festveckan pågår där just nu (nästa vecka kommer den hit). Festveckan är väl lite som de här orternas tennisvecka ungefär – fast lite mer jordnära då. Det är marknad och rullande cirkus, förr om åren var det hästparad, men nu är det watercross i Idre. Watercross var en helt ny sport i min värld – jag minns att byns tuffingar buskörde snöskotrar på vatten här när jag var liten men nu är det tydligen en fullfjädrad vattensport med sponsorer, stall och hela kitet.

Efter att ha glott på tuff killar (ja, tyvärr var det inga tjejer med – jag kanske ska ta och slå mig in där, älskar ju att köra skoter på snö – hur svårt kan det va?) så åkte vi upp mot Idre fjäll och vidare till Nipfjället. Det är otroligt vackert där – ett extra vackert fjäll. Men där finns också Trollstigen – och den är magisk!

Man åker i en uppförsbacke, stannar bilen och lägger i neutral – och så rullar bilen uppåt (fast ja, det är ju nedåt, men ser ut som uppåt) – hur coolt som helst!

Nu är det dags för traditionell kolbottenkväll (läs om kolbotten här – vår lokala pannkaka) nere vid sjön. Något jag inte varit med på sen sommaren -99, s¨jag är riktigt peppad! Här kommer i vanlig ordning några bilder så länge.

Strippad skoter

Strippad skoter

Coola killar

Coola killar

Trollvägen. Går uppför, fast nedför. Bilen rullar alltså uppför denna. Den mer rundade toppen i bakgrunden är Idre Fjäll för övrigt.

Trollvägen. Går uppför, fast nedför. Bilen rullar alltså uppför denna. Den mer rundade toppen i bakgrunden är Idre Fjäll för övrigt.

Vackra Trollvägen vid Nipfjället

Vackra Trollvägen vid Nipfjället

En måste lägga sten på stenhög på fjället!

En måste lägga sten på stenhög på fjället!

Linnea också..

Linnea också..

...och Eric med

…och Eric med

"Jag ska klättra upp på berget" sa Linnea och drog iväg.

”Jag ska klättra upp på berget” sa Linnea och drog iväg.

Standard

One thought on “Saker man kan göra på vatten

Kommentera

