Foto, Träning

No pain no gain

Jag tragglar vidare med min läkning. Några dagar har jag slarvat med tåhävningarna och stretchen (och kanske varit lite för aktiv på fel sätt) men jag är väldigt motiverad att inte få kronisk hälseneinflammation. Piska funkar bättre än morot just nu. Även om jag är sjukt sugen på att springa, hoppa, vandra och allt annat en kan göra med en frisk kropp, så är jag mer rädd för att få evig smärta och inte kunna röra mig som vanligt och det är vad som motiverar mig mest.

Linnea har också fått känna på smärta idag. Det historiska första getingsticket – inte bara ett utan två simultana, efter att vi trampat i ett jordgetingbo vid Trollegater idag. Det blev ett hastigt hejdå till grottorna med efterföljande glass som tröst. Men vi hann krypa/gå igenom ca 40 meter grotta och tunnel – lite creepy var det, och inte optimalt att ha med sig stora systemkameran ner – en GoPro hade kanske varit bättre!

Imorgon väntar sol och bad – och lite mer styrketräning på tomten. Vem vet – kanske blir det en cykeltur också. Och så excentriska tåhävningar, stretch och Ipren såklart.

Hej och hå...

Hej och hå…

...upp på tå!

…upp på tå!

Lär få starka vader efter det här.

Lär få starka vader efter det här.

Här klämde vi oss in idag. Trång, lite kallt men häftigt att testa.

Här klämde vi oss in idag. Trång, lite kallt men häftigt att testa.

Linnea berättar för lillsyrran exakt hur ont två getingstick gör.

Linnea berättar för lillsyrran exakt hur ont två getingstick gör.

Standard

Kommentera

