Träning

Grillat är godast och jag är världsbäst

Idag har jag testat ännu ett recept från ”Lantliv Mat & Vin” – tidningen jag köpte på impuls på vägen från Särna, för att den lovade bra recept på både grillat och bakat – sånt jag var sugen på när vi vände kosan hitåt.

Ikväll var det burgare som låg på grillen. Jag älskar ju burgare. Till det odrägligt nog hembakta hamburgerbröd (oxå enligt samma tidning – jag har aldrig bakat egna burgarbröd förut) och majskolvar. Och en dijonnaise, en majonnäs på dijonsenap med Tabasco Chipotle i. Osten fick bli den Kvibille Cheddar vi hade med.
Och det var gudomligt gott…kan verkligen rekommendera att göra burgare med färs på högrev.

Linneas kommentar: ”Katta, du är världsbäst på att göra hamburgare – lite bättre än McDonalds!”. Det måste vara den finaste komplimangen jag fått!

20140716-204954-74994693.jpg

20140716-204953-74993350.jpg

Standard

Kommentera

