Skrivet

Summer lovin’

Idag har vi varit på Astrid Lindgrens värld i Vimmerby och det var ungefär så smockfullt av barn och deras föräldrar som en kan tänka sig. Jag har byggt upp någon slags fobi mot dylika vattenhål, där allt går ut på att köa och betala överpriser. Men det var faktiskt mysigt och vi stod knappt i en enda kö, så jag är glatt överraskad – även om det inte solklart var värt de 1100 kronor det kostade för oss tre att gå in.

Väl hemma har vi grillat – igen. Och druckit rosé – igen. Jag sitter på uteplatsen – igen – och lyssnar på sommarens ljud. Stortrivs med att vara ledig och tänka på ingenting. Snart ska jag på riktigt börja förbereda mig för hösten, men just nu är jag mitt i min förälskelse i sommaren och tänker stanna där ett tag. Det är kravlöst, härligt och med en känsla av förväntan – precis som en riktigt bra sommarförälskelse ska kännas. Pirr-pirr. Träningen, den kör jag i morgon istället. En ska inte stressa.

Med en deckare i motljus efter en dag bland Sveriges alla barnfamiljer - because I'm worth it!

Med en deckare i motljus efter en dag bland Sveriges alla barnfamiljer – because I’m worth it!

Standard

8 thoughts on “Summer lovin’

    • Jag tror de är lite redo för utmaningar – tåhävningarna går bra!
      Och tack – det är du med! Hoppas ni får en riktigt skön sväng runt fjällen – ser fram emot en äventyrspodd!

  1. erikaste skriver:

    Instämmer med Sara!

    Och en fråga: Jag får aldrig till det där sagoljuset i mina bilder. Hur gör man?:) Motljus blir mest svarta ansikten.

    • Det måste falla in lite snett liksom, inte direkt solljus! Sen kan man fixa lite digitalt men den här har jag inte gjort så mkt med, bara ändrat kontrast och lite färgton!

Kommentera

