Favoritprodukter, Resor

Glassigt

Alltså, det är ju helt osannoligt vad bortskämda vi blir med perfekta sommardagar. Hur många finns det på en sommar? Hur många har gått åt?

Idag tog vi i alla fall en cykeltur. Linnea imponerade med 7 kilometer, med en hel del uppförsbackar. Men när målet är glass så är impossible nothing, särskilt när en är 6 år.
Vi åkte till Stafsäter Gårdsglass – på tips från Erics pappa, som ju bor i trakten. Och vi hamnade ju i ett litet himmelrikc av härliga produkter – nästan så jag blev fullblodshipster där och då. Imorgon tar vi bilen förbi och plockar med oss en del godsaker på väg hem.

I övrigt har jag mest varit lektant idag. Linnea raggade upp publiken (barn är jäkligt bra på det där med att skaffa dagsbästisar) och jag har kört hela min repertoar med tre små söta flickor. Vilket bland annat inkluderade att vara Lilla Gubben i ungefär 3 timmar. Så kan det gå när man åker till Vimmerby.

Imorgon åker vi hemåt igen – och packar om. Nu väntar två veckor i nästa stuga – kommer bli tomt utan en liten bustjej, men det tomrummet tänkte jag försöka fylla med läsning och träning. Och kanske en och annan siesta.

Framme!

Framme!

Vi kom precis innan rusningen

Vi kom precis innan rusningen

Mumma!

Mumma!

Det blir definitivt en burk sån här i bagaget hem

Det blir definitivt en sån här i bagaget hem

Hur gott?!

Hur gott?!

stafsäter-cider

Standard

2 thoughts on “Glassigt

  1. Vad mysigt ni har det! Astrid Lindgrens värld är mysigt. Vi var där förra midsommarafton och då var där inte så mycket folk, perfekt dag att besöka det stället.
    Aha, du har med lite förändringar på gång. Nyfiken på vad det är förstås!
    Ha en bra dag!

    • Just det – ni är ju så smarta som åker på rätt dagar – ska bli min nya taktik tror jag🙂
      Ja, det är spännande med nya riktningar – man får inte stelna till😉

Kommentera

