Mat och recept

Meat free monday

Den här semestern bjuder på så mycket att jag knappt hinner med min kära dokumentering – men det är ju så det ska vara – jag njuter för fulla muggar och pillar med bilder och text när jag hinner.

Idag körde vi meat free monday. Kanske mest för att köttstycket vi köpte igår fick slängas pga lukt. Eller stank kanske en ska säga. Vi hittade ingen gårdsbutik igår, men har fått tips om finfint närproducerat kött av grannarna – tillika hyresvärden. I morgon blir det därför en tur till Lekeryd för lite bra köttköp.

Nåväl. Vi blev båda övermätta och belåtna på en smarrig veggie BBQ ikväll. Italiensk grillad grönsakssallad, med aubergine, zucchini och paprika, färska majskolvar, halloumi och en improviserad varm tomatsallad i folie. Till det en jävligt god tryffelröra. Tryffel är som sagt min nya drog – shit vad gott det är!

Annat vi gjort idag är att bada, cykla lite längre än vi trodde vi skulle, för att se en gård som drivs som ett kulturreservat, helt enligt seder och bruk år 1900. En strålande dag med andra ord. Mer om den i morgon, för nu blir det film!

Prepp för foliegrillad tomatsallad

Prepp för foliegrillad tomatsallad

Vegetariska smarrigheter

Vegetariska smarrigheter

Ängsblommorna var med!

Ängsblommorna var med!

En grym tallrik, som mättade sjukt bra

En grym tallrik, som mättade sjukt bra

Kvällssolkatt

Kvällssolkatt

När Eric drog ut på fisketur satt jag på ljugarbänken på verandan och njöt av solnedgången

När Eric drog ut på fisketur satt jag på ljugarbänken på verandan och njöt av solnedgången

...ungefär såhär

…ungefär såhär

Jo, jag lekte såklart med kameran också...

Jo, jag lekte såklart med kameran också…

 

Standard

Kommentera

