Foto, La Familia

Happy days

Huset ekar tomt efter att syster yster och gänget åkt mot Vimmerby. Vi har haft en riktigt härlig helg, som inleddes med en fredag som definitivt kommer förgylla mörka vinterkvällar i minnesbanken.

Sara och Kent var på väg till Halmstadssemester men stannade till på fredagsgrillning och just före dem anlände gänget från Stockholm. Vi började med att snicksnacka lite i köket, innan vi gick ner till bryggan och svalkade oss. Efter det hängde vi genom köksfönstret när jag och Eric lagade mat och de andra fick skugga sig på gräsmattan. Sa jag att jag älskar fönster vid arbetsbänken?

Trots att knotten försökte så gav vi oss inte förrän sent – Sara och Kent körde vidare i sommarnatten, vi andra slöt ögonen efter ännu en härlig sommardag. Jag lite extra glad över att äntligen ha plats att kunna bjuda in såna jag tycker om. Nästa år blir det sommarstuga igen – om vi inte bor på landet då…

Katt med katt

Katt med katt

Spontanpicknick?

Spontanpicknick

Fönstersnack - sjukt bra!

Fönstersnack – sjukt bra!

Brygghäng!

Brygghäng!

Ola fann sig tillrätta i hängmattan

Ola fann sig tillrätta i hängmattan

Körv

Körv

Även denna katt gillade trollen

Även denna katt gillade trollen

Mina tjejer!

Mina tjejer!

Tänk att kossor kan lockas med gräs fast de har hagen full

Tänk att kossor kan lockas med gräs fast de har hagen full

Standard

2 thoughts on “Happy days

Kommentera

