Foto, Skrivet

Another autumn post

Som så många andra runtom i landet kan jag ganska enkelt räkna dagarna som är kvar på den här semestern. I små, små doser kan jag känna den där känslan av nystart som hösten innebär. Men jag har fortfarande lite över en vecka kvar och är inte redo ännu riktigt.

Den här ledigheten har varit lång jämfört med tidigare somrar. Den har också fört med sig att jag gjort en del förändringar och jag har mer och mer fyllt i bilden av min önskade tillvaro framåt – på kortare och längre sikt. Det är så skönt när insikter landar på plats – då kan en börja skissa på stegen som tar en dit.

Det verkar som om sommaren – eller kanske en längre ledighet – är en katalysator för många när det gäller att stanna upp, tänka igenom och fatta mindre eller större beslut. Vilka val har ni gjort i sommar – eller andra ledigheter?

path

Standard

Kommentera

