Träning

Från spö till tallrik

Nu är vi hemma i stan* igen. Och genast känns livet på landet lite smått exklusivt. Som det här med att vi häromdagen made food enligt våra förfäders villkor. Vi fiskade, det nappade, vi rensade och grillade.

Givetvis hade de inte tändvätska förr, men i övrigt tror jag vår middag så gott som kvalificerade oss till någon slags survivorlista. Se bara nedan!

Nyfiskad krake

Nyfiskad krake

...i all sin prakt...

…i all sin prakt…

Eric kollade in youtube och rensade - som en kille av sin tid...

Eric kollade in youtube och rensade – som en kille av sin tid…

sen fyllde vi kraken med smöroch timjankvistar

sen fyllde vi kraken med smör och timjankvistar

...rullade in i folie och lade på grillen...

…rullade in i folie och lade på grillen…

...så blev det såhär...

…så blev det såhär…

...och jag var tvungen att smaka. Fast jag inte gillar fisk...men det var helt OK faktiskt .

…och jag var tvungen att smaka. Fast jag inte gillar fisk…men det var helt OK faktiskt . Och vi, vi var så gott som självförsörjande (minus sallad, aubergine, potatis och vin)!

* Ja, Norrköping då alltså

Standard

Kommentera

