Foto, Rekommenderat

24 timmar på Gällnö

Semesterns sista stopp blev en alldeles ljuvlig skärgårdsvisit. Tillsammans med mina två vapendragare sög jag ur det sista* av semestern, med klippor,tjärdoft och torrdass. Och fick semesterns första och enda getingstick**.

Gällnö vandrarhem, bar och handelsbod är väl värt ett besök – och flera återbesök. Supertrevlig personal – det är ett kompisgäng som hänger där varje sommar och driver hela konkarongen, snacka om drömupplägg!

Vi checkade in, bytte om...

Vi checkade in, bytte om…

...och gick till badet...

…och gick till badet…

...genom vacker omgivning

…genom vacker omgivning

...doppade oss och pratade om livet och så blev jag stungen av en geting...

…doppade oss och pratade om livet och så blev jag stungen av en geting…

...sen blev det fördrink på vår terrass...

…sen blev det fördrink på vår terrass…

...där solen sken på Sara...

…där solen sken på Sara…

...Lisa...

…Lisa…

...och det spillde över även på mig!

…och det spillde över även på mig!

Sen var det dags för middag...

Sen var det dags för middag…

...på Gällnö Bar...

…på Gällnö Bar…

Gällnö-bar-skylt

…som hade en fin skylt…

...som ser ut som om jag hade fått nog med talang för att inreda precis som jag vill...

…och som ser ut som om jag hade fått nog med talang för att inreda precis som jag vill…

Bongar...

De var organiserade…

Gällnö-baren

…gjorde goda mojitos…

...och en flitig bartender

…hade en flitig bartender…

gällnö-barstol

…hade coola barstolar…

Sara-Gällnö

..en strand…

Gällnö-bar-bröd

…grym middag…

...där satt vi tills vi gick helt enkelt...

…där satt vi tills vi gick helt enkelt…

...tillbaks till terrassen där Lisa fick höra Daniels Joik och gåshudas...

…tillbaks till terrassen där Lisa fick höra Daniels Joik och gåshudas…

...jag var allmänt proffsig innan vi somnade vid 12...

…jag var allmänt proffsig innan vi somnade vid 12…

...vaknade, åt frukost och fikade...

…vaknade, åt frukost och fikade…

...och åkte hemåt igen efter 24 strålande timmar på en riktigt härlig skärgårdsö.

…och åkte hemåt igen efter 24 strålande timmar på en riktigt härlig skärgårdsö.

* OBS! semestern, inte sommaren. Den verkar pågå i evighet, amen.
** Den hann bara sticka lite, men jag har fortfarande ont och världens bulle efter 2 dagar. Jäkla flygfän.

Standard

4 thoughts on “24 timmar på Gällnö

Kommentera

