Träning

Regn och lyckliga löpsedlar

Det smattrar lite mot fönsterbläcket. Ett skönt ljud efter fantastiskt soliga dagar, ett ljud som lovar lite tid för oviktiga saker. Utöver det är det nästan alldeles tyst här hemma, bortsett från lite knäppande här och där, tangentklapper och mina egna andetag. 

Det var längesen jag satt utan bakgrundsljud såhär. Om inte nyhetsmorgon eller Spotify skvalar ut i rummet så är det P1 i hörlurarna.
Det känns lite som när jag var liten och kunde sitta isolerad från världen i timmar, djupt försjunken i någon spännande bok. Totalt uppslukad tills mamma och pappa ropade och undrade vart jag var någonstans.

Precis när jag sitter här och njuter av tystnaden och ser fram emot just en sån där liten bokstund, så går jag in på Saras blogg och läser ett av de mest läsvärda, enkla och självklara inläggen på länge, som en understrykning av känslan jag har just nu.

Gör det ni också.

Standard

Lämna en kommentar