Träning

Tabata Saturday

Kanske skulle jag göra en grej av det här, med tabatadagar. Gå igenom hela veckan. Det kan faktiskt bli en utmaning.

Idag blev det Tabata Saturday – 4 tabator i vardagsrummet* och det var faktiskt mitt första riktiga träningspass den här veckan. Det har blivit en del promenader till och från jobbet förvisso, men ingen pulshöjare.
Upplägget var som följer:

  • 1 omgång benböj med upphopp (aaaaaj i lårmusklerna)
  • 1 omgång armhävningar a’la Gymglam
  • 1 omgång cykelcrunches med mötande armbågar (också från Gymglam)
  • 1 omgång sidoplanka med lyft (2 minuter på varje)

Jag gillar verkligen effektiv träning. 16 minuter och jag är intervalltränad med toning. Bra grej.

Kommande vecka har jag tankar om morgonträning. Ska styra upp det lite närmare i morgon, men luncherna är nästan slut och kvällarna är vigda (höhö) för diverse roligt bröllopsfix. Om en vecka är ju nämligen den här fröken fru, och förhoppningsvis mitt uppe i sitt livs middag!

Jag tänker morgon-tabata, kanske löpning och så blir det promenad till jobbet när jag inte tränar (måste ju jobba också), och promenad hem.

Men först – en halv helg att avnjuta! VI har just ätit såna här** (gott! men majonnäsen skippar jag nästa gång, den bröt med det andra lite för mkt) och nu har jag ett glas Valpolicella Ripasso i handen, ett redigeringsprogram framför mig, en finfin sambo och en bonustjej i soffan. Blir fejnt det!

Bild

Erika & Jens – pre wedding!

* försökte dra med mig gänget upp till parken i det fina vädret, men efter dubbla shoppingturer vek även jag ner mig för ett snabbjobbat pass inomhus.
** så skönt med inspiration när man inte har någon själv – älskar verkligen bloggar och det här Internetet

Standard

En reaktion på ”Tabata Saturday

Lämna en kommentar