Träning

Det är dagarna vi minns..

Idag har vi haft det härligt, med mycket mys på dagarna. Kickade igång dagen med en frukost framför nyhetsmorgon innan jag drog på mig träningsstället och transporterade mig till SATS på Vasagatan.

Mumma

 Där möttes jag av inte mindre än tre av mina favoritflickor, Lisen, Maran och Björkis, för ett gemensamt träningspass men framförallt för att gå loss på bubbelpoolen de har där. Ni som har SATS-kort, missa inte denna pärla!

Det är ett relativt litet och inte alltför välutrustat gym träningsmässigt, men relaxavdelningen…den väger upp det! Efter att ha bubblat i nån halvtimme och nostalgitrippat över möhippan vi hade där för Björkis för 6,5 år sedan (hmm..) så placerade vi oss i bastun och njöt av lyxen.
Träning i sin bästa form, med bästa polarna och hägrande bubbel och bastu…
Som om det inte var nog med lyx redan där så hade vi också en brunch inplanerad. Det smakar jäkligt gott efter ovan aktiviteter kan jag säga.
Det var inte den bästa brunchen, men kan ändå rekommenderas – i en stad där du knappast kommer under 200-lappen minus kaffe och juice, så är 149 kr för buffé OCH dryck en riktig bargain. Kolla in Banken på Odenplan alltså men förvänta dig inget överdåd.

Dagen fortsatte i sus och dus – några timmar hemma med tända ljus, ett glas vin och lite jobb på mitt privata projekt, ett avsnitt av House och sen var det dags att bege mig hem till Maran, där det bjöds på hemgjord pizza till ”Så mycket bättre” (kanske Sveriges bästa program just nu?).

Nu sitter jag i soffan igen och ska alldeles strax lägga mig med en bra bok.
Såhär skulle man ha det alla dagarna, på dagarna. Eller hur Mads?

Standard

Lämna en kommentar