Foto, La Familia

A very merry Midsommar

Så var midsommarhelgen över – och den pessimistiskt lagda inser att vi går mot mörkare tider igen. Som tur är sker det inte över en (kort) natt.

Vi firade som vanligt med Erics familj i det vackra Kristineberg utanför Linköping. Jag och cykeln hoppade av strax innan Linghem och tog oss för egen maskin fram till firandet. Jag åkte i vanlig ordning lite vilse (när tappade jag helt förmågan att navigera?) men det innebar bara 5 extra härliga kilometer (förvisso 2,5 i motvind) i en somrig landet-idyll. Med Jillian Michaels i lurarna susade jag fram i lagom medvind och bara njöt.

Väl framme var det lunch, lekar och dans runt midsommarstång. En klassisk och väldigt härlig midsommar. Jag vek ner mig först av alla – Linnea inkluderat – så det var också en lugn midsommar. Precis vad jag behövde!

Tipsrunda med kluriga frågor för en 08:a

Tipsrunda med kluriga frågor för en 08:a

Boll i hink var en del av femkampen, som jag lyckades komma sist i...

Boll i hink var en del av femkampen, som jag lyckades komma sist i…

Att gå runt i trädgården är ett riktigt fotoäventyr - så många fina saker överallt!

Att gå runt i trädgården är ett riktigt fotoäventyr – så många fina saker överallt!

Vacker folkdräkt!

Vacker folkdräkt!

Stafett!

Stafett!

Maktkamp på Kristineberg Crest

Maktkamp på Kristineberg Crest

One shot, one goal

One shot, one goal

Linnea fotograferar gärna!

Linnea fotograferar gärna!

Linnea var midsommarfin

Linnea var midsommarfin

Helt gudomliga jordgubbar. My Goood!

Helt gudomliga jordgubbar. My Goood!

Det blev musikkväll och en oförglömlig version av gubben Noah på lergök, munspel och två sorters trummor. Haha.

Det blev musikkväll och en oförglömlig version av gubben Noah på lergök, munspel och två sorters trummor. Haha.

Tack för i år!

Tack för i år!

Standard

Lämna en kommentar